Jak sprawdzić szybkość ładowania strony i jaki to ma wpływ na wynik wyszukiwania

Jak sprawdzić szybkość ładowania strony i jaki to ma wpływ na wynik wyszukiwania

Najczęściej wymienianym czynnikiem mającym wpływ na pozycje strony w wynikach wyszukiwania jest szybkość ładowania strony

Szybkość wczytywania strony możemy sprawdzić na stronie: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights

Podobno wolno ładująca się strona nie ma szans na osiągnięcie najwyższych pozycji w Google. Jednak jest wiele stron, które wolno się ładują i nie ma to żadnego wpływu na wynik.

W przypadku tej strony niedopatrzenie trwało przez prawie miesiąc i było spowodowane złymi ustawieniami w WordPress, strona ta ładowała się aż 20 sekund.

Narzędzie Google Page Speed Test pokazywało wynik szybkości na poziomie 9-11.:

Zwiększony czas  ładowania strony można zauważyć też na poniższym wykresie z Google Search Console:

Robot google potrzebował az 20 sekund aby ją skutecznie pobrać.

Po tak długim okresie czasu wydawałoby się, że liczba zaindeksowanych stron może spaść, a pozycje tej strony diametralnie spadną.

Wykres ilości wyświetleń i kliknięć strony w wynikach wyszukiwania Google:

Wykres widoczności w Senuto:

Powyższe wykresy wyraźnie wskazują, że przez miesiąc, wynik wyszukiwania dla tej strony nie zmienił się. W Google Analytics ruch był nawet wyższy o 15% niż miesiąc wcześniej, a na najbardziej wartościową frazę, która przynosi tej stronie najwyższy ruch, strona zmieniła pozycję z 8 na… 6!

Czy to oznacza, że teraz należy strony spowalniać zamiast przyspieszać? Nie. Pod kątem pozycji strony w wyszukiwarce, Google bierze pod uwagę około 200 czynników. I szybkość ładowania strony jest jednym z nich. Jak widać – w przypadku tej strony – nie jest to najbardziej znaczący czynnik.

Ten przykład to dobry komunikat dla tych wszystkich, którzy twierdzą, że bez szybko ładującej się strony, nie da się osiągnąć najwyższych pozycji. Okazuje się, że tak nie jest. Niejednokrotnie spotkałem się z sytuacją, że na najwyższych pozycjach były strony, które w Google Page Speed Test osiągały wyniki „na czerwono”.

Na stronę internetową należy patrzeć kompleksowo i przy optymalizacji strony wziąć pod uwagę wiele elementów. Podczas audytu strony pod kątem SEO analizujemy 74 elementy techniczne. A do tego należy też doliczyć linkbuilding, czyli zdobywanie linków.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Share this post

Dodaj komentarz