880 ms, tyle średnio wynosi czas wczytywania stron na naszym serwerze. Badania pokazują, że większość użytkowników telefonów i tabletów opuszcza stronę, jeśli ta ładuje się dłużej niż 3 sekundy! Ponadto szybsze wczytywanie się strony lub sklepu WWW, oznacza wyższe pozycje w Google.
Prędkość strony, którą można sprawdzić za pomocą narzędzia Page Speed Insights jest głównym narzędziem przy sporządzaniu audytów i strategii SEO. Google promuje treści, które wczytują się szybko i nie obciążają połączeń internetowych. Dbałość o szczegóły znacznie poprawia jakość witryny, a to z kolei przekłada się na wzrost popularności strony w wyszukiwarce.
Czas wczytywania strony lub sklepu internetowego ma bezpośrednie przełożenia na ilość odrzuceń, czy rezygnacji z dalszego przeglądania. Szczególnie istotne jest otwieranie strony na urządzeniach mobilnych. Ponad połowa ruchu pochodzi z urządzeń mobilnych, dlatego działania związane z optymalizacją prędkości dla urządzeń mobilnych przekłada się na zwiększenie ruchu, a co za tym idzie – także i potencjalnych konwersji.